Un nou PSVR mai scump și fără fir?

Existența cererilor de brevet nu garantează dezvoltarea unor produse noi, dar sunt momente când acestea conțin ceva atât de specific că e imposibil să nu crezi în existența tangibilă a acelui lucru. Un nou brevet de la Sony pentru realitate virtuală fără fir sugerează că sunt pe drum schimbări majore pentru noua generație de echipament VR.

Brevetul în sine, vorbește despre eliminarea firului care conectează echipamentul de consola PlayStation, o schimbare aparent simplă care va permite utilizatorilor să se bucure de experiența realității virtuale fără să se împiedice de cablu. Echipamentul original PSVR a ieșit pe piață cu un cablu destul de gros, un inconvenient care i-a făcut pe cei de la Microsoft să nu își dezvolte propriul echipament pentru Xbox One.

În practică, eliminarea cablului nu este un lucru atât de ușor deoarece acesta este folosit pentru conectarea la sursa de curent și de asemenea pentru a transmite datele vizuale, audio și de poziționare între consolă și echipament. Chiar dacă s-ar folosi baterii, tot sunt probleme deoarece VR folosește între 75 și 120 de cadre pe secundă pe două ecrane. Pentru un display care folosește rezoluții mari, înseamnă o transmisie de date cu mult mai mare decat ar putea sa suporte o conexiune obișnuită WiFi.

Totuși, acest brevet demonstrează ca Sony a testat deja metodele fără fir existente și că acestea au fost insuficiente. Adaptoarele fără fir de la TPCast si HTC deja folosesc frecvențe de 60GHz ca să transmită informația. Brevetul lui Sony, în schimb, descrie o soluție care folosește în principiu semnalele la 60GHz, dar și un semnal la 5GHz pentru a menține o conexiune stabilă.

Pe hârtie, totul sună bine, dar în lumea reală, semnalele la 60GHz sunt blocate de obiecte cu mult mai ușor și sunt cu mult mai dependente de o anumită direcție decât semnalele la 5GHz. În brevet, Sony folosește ambele benzi pentru a garanta existența constantă a unui semnal în funcție de locația utilizatorului în cameră.

Imaginile sugerează că la consolă se va conecta un echipament care va ține cont dacă utilizatorul este în fața acesteia sau nu. Dacă acesta privește înspre echipament cu casca pe cap, va fi folosită banda de 60GHz, dar când casca se află în afara ariei de acoperire direcțională a antenei, va fi folosită banda de 5GHz. În cazul din urmă este posibil să scadă simțitor calitatea imaginii, dar experiența nu va fi întreruptă.

Aceasta nu este prima dovadă că Sony plănuiește un echipament PSVR de nouă generație. Anul trecut, compania Japan Display susținută de Sony a dezvăluit un nou tip de ecran pentru VR cu o densitate a pixelilor cu mult mai mare față de ce folosește PSVR acum (803ppi și 1001ppi față de 386ppi).

Găsirea unui echilibru între preț și performanță este încă o problemă pentru Sony. Când PSVR a fost scos pe piață la 200$ (sau 300$ cu tot cu jocuri), echipamentul s-a vândut ca pâinea caldă ajungând în prezent la peste 3 milioane de unități cumpărate de cei interesați. Din păcate, adaptoarele wireless ale celor de la HTC si TPCast costă fiecare în jur de 300$, acestea incluzând transmițătoare pentru 60GHz, baterii și accesoriile necesare. Sony ar putea să scadă din preț, integrând aceste tehnologii direct in cască, dar este destul de sigur că echipamentul fără fir va aduce cu sine un preț inițial mai mare pentru PSVR2, unul pe care mulți consumatori s-ar putea sa nu îl accepte.

Adauga un comentariu