TORC de la Microsoft ne va permite să simțim când strângem obiectele în mână în AR și VR

Folosit în mod creativ, feedback-ul haptic poate stimula mecanic senzația de atingere, de la amestecatul zarurilor la textura hârtiei, iar acum este pe cale să facă un mare pas înainte. Construit pentru aplicații de realitate virtuală și realitate augmentată, cercetătorii de la Microsoft au dezvăluit TORC (controller rigid pentru atingere), un dispozitiv mic și solid care folosește sistemul haptic ca să reproducă elasticitatea obiectelor strânse.

Spre deosebire de mânușile scumpe pentru VR, Microsoft spune că acest echipament de mărimea palmei nu este alcătuit din părți vizibile care să se miște, dar folosește senzori de forță și de atingere internă, pentru a detecta modul în care se mișcă degetul mare, plus doi actuatori care vibrează pe alte două degete pentru a simula texturile. Pe măsură ce este mișcat degetul mare ca să se rotească sau să se miște un obiect, utilizatorul va avea senzația de mișcare și rezistență, oferind astfel simțul texturii și adâncimii.

Proiectul a început ca o metodă de a simula senzația strângerii unei mingi de cauciuc în realitatea virtuală; ceva care nu este posibil cu manetele de control disponibile consumatorilor în prezent. Deși degetele utilizatorului nu se vor mișca la strângerea echipamentului, mingea va apărea strânsă în mediul virtual și acțiunea va fi simțită fizic.

În starea actuală, TORC este atașat la o manetă de control asemănătoare unui joystick, dar compania se așteaptă să fie încorporat în echipamentele de control pentru VR și AR. Diagramele proiectului includ un gamepad Xbox One, maneta de control pentru echipamentul Windows de Realitate Mixtă și un stylus cu actuator intern care poate fi strâns aproape de vârf.

Echipa de cercetare de la Microsoft va demonstra TORC la conferința CHI 2019 din Glasgow, Scoția. Așa cum este tipic pentru proiectele aflate în cercetare, nu există încă o dată de lansare pentru această tehnologie, dar sperăm să o vedem cât mai curând integrată in echipamentele AR și VR.

Adauga un comentariu