Realitatea Virtuală vs. Realitatea Augmentată vs. Realitatea Mixtă

Pe măsură ce computerele devin mai mici și mai puternice, se apropie din ce în ce mai mult de a ne împlini toate visele și de a ne ușura drumul către acele vise. Omniprezența computerelor și a telefoanelor inteligente a permis reapariția tehnologiilor imersive care acum câteva zeci de ani nu erau deloc practice sau sustenabile. Dar care sunt aceste tehnologii și ce reprezintă? Suntem aici să vă ajutăm.

Realitatea virtuala (VR)

Este o tehnologie care imersează utilizatorul într-un mediu virtual generat în întregime pe computer. Utilizarea VR-ului implică privitul într-o cască, în interiorul căreia se află două lentile și un ecran. Folosind doi senzori amplasați în colțuri opuse ale camerei, casca ține cont de mișcările utilizatorului și reflectă aceste mișcări pe afișajul virtual oferind purtătorului posibilitatea de a explora o alta lume. Interacțiunea cu elemente ale acelui mediu este posibilă cu diferite echipamente de control. Calitatea lumii prezentate depinde în totalitate de puterea computerului și a căștilor folosite. De aceea un HTC Vive sau un Oculus Rift va oferi întotdeauna o calitate mai mare a imaginii și implicit o experiență mai bună decât un Samsung Gear VR sau Google Daydream care folosesc un smartphone.

 

 

Realitatea Augmentată (AR)

Spre deosebire de VR, realitatea augmentată (AR) nu acoperă complet câmpul vizual al utilizatorului ci pur și simplu suprapune elemente generate pe computer peste lumea reală oferind astfel o imagine compozit. Faimosul Google Glass care se atașa la o pereche de ochelari obișnuită și îți afișa informații text pe lentila acestora, vizorul căștilor piloților de pe avioanele de vânătoare, aplicațiile pentru tablete sau telefoane inteligente care folosesc camera pentru a antrena utilizatorul (Ex: Pokemon Go), reprezintă niște exemple de realitate augmentată.

Realitatea mixtă (MR)

Este un termen folosit de cele mai multe ori ca sinonim pentru realitatea augmentată, dar sunt lucruri diferite. Această tehnologie ia în calcul câmpul vizual al utilizatorului și introduce elemente virtuale în acesta. Spre exemplu o pisica virtuală care stă pe un birou aflat în lumea reală și care rămâne acolo chiar și când utilizatorul nu o privește direct. În realitatea mixtă elementele virtuale introduse interacționează direct cu elementele lumii reale ca și când ar fi acolo. De asemenea, MR permite utilizatorului un anumit nivel de interacțiune cu aceste elemente, dar spre deosebire de VR, aceasta nu necesită echipament de control în plus ci doar gesturi ale mâinilor și ale corpului. Astfel am putea spune că MR este o combinație de AR și VR. Realitatea mixtă implică folosirea unei perechi de ochelari specializați. Un exemplu de MR este echipamentul Hololens de la Microsoft.

 

 

Adauga un comentariu