Realitatea augmentată viitorul educației

Până în 2025, două miliarde de oameni vor aparține celei mai tinere generații: iGenerația (copii născuți între 2010 și 2025).

Aceasta este prima generație născută complet în secolul 21, iar acești copii au cel mai mare acces la tehnologie de până acum.

Noua generația folosește telefoanele inteligente, tabletele și computerele în mod natural. Nu au cunoscut viața fără internet sau jocuri video. Unii din ei, trăiesc în case inteligente și vorbesc cu tehnologia de asistență (tip Amazon Alexa) în fiecare dimineață înainte să meargă la școală. Sunt informați despre SpaceX și vor ca într-o bună zi să trăiască pe Marte. Acești copii s-au născut alături de iPhone, iPad și o multitudine de aplicații. Nu știu și nici nu își pot imagina cum a fost viața fără acestea.

Studenții acestei generații vor avea avantajul tehnologiilor emergente și inovațiilor care sunt incorporate în clase. Tehnologii cum ar fi realitatea augmentată (AR), realitatea virtuală(VR) și realitatea mixtă(MR), robotica și inteligența artificială (AI) deja schimbă fața educației.

Conform firmei Market and Markets, luând în calcul creșterea record din anul 2018, până în 2023 realitatea augmentată va avea o valoare de 61 miliarde de dolari. Este una din tehnologiile pe care trebuie să ținem ochii în anii care urmează, deoarece este ceva ce va acapara multe industrii printre care și educația.

Instituțiile educaționale care folosesc cea mai nouă tehnologie în clasă și în excursii, vor fi capabile de o experiență complet diferită de învățare, iar astfel elevii vor fi mai bine pregătiți pentru a deveni liderii viitorului.

Școlile, educatorii și instituțiile educaționale vor fi presați să țină pasul cu cerințele generației, îmbunătățindu-și tehnologia, metodologia și planul de studii pentru a adopta o nouă metodă de a preda.

Copii sunt obișnuiți să învețe experimentând. Școlile trebuie să ofere un mediu propice care să suporte această nouă metodă. Acest mediu are nevoie de schimbări la toate nivelele educației. Școlile și facultățile trebuie să se pregătească formând programe de studiu care să utilizeze algoritmi de învățare profundă; programe suficient de flexibile ca să poată fi ușor adaptate și modificate în funcție de mințile curioase ale tinerilor alfa.

Conform membrului fondator al școlii de prestigiu Crawford La Lucia (a grupului ADvTECH) „acești copii fac parte din cea mai conectată, educată și sofisticată generație așa că o școală trebuie să le ofere un mediu care susține învățarea pentru acești „integratori digitali”.”

Calea cea mai corectă este de a le dezvolta gândirea critică și abilitățile de rezolvare a problemelor. Pentru copii acestei generații va fi foarte important să poată vedea o problemă din mai multe perspective și pentru a putea lua cele mai bune decizii. Acest lucru va costitui unul din stâlpii de susținere în viitorul roboticii AI și al computerelor cuantice.

Lucrul în echipă le va permite să analizeze soluții alternative conform acelor perspective diferite și să ia decizii bazate pe propriul lor mod de gândire.

Pentru instituția educațională și pentru cadrele didactice în special, va fi de o importanță vitală să ofere o experiență captivantă de învățare.

Mulțumită tehnologiilor emergente cum ar fi AR, VR, MR, clasele de azi pot incorpora materia în așa fel încât să fie mai eficientă, mai rapidă și cu mult mai distractivă. De la matematică la biologie sau chimie, cu un pic de creativitate, AR poate fi folosită pentru orice subiect.

Unele companii ca Indestry, care dezvoltă experiențe în realitatea augmentată pentru divertisment, marketing și educație, pot să aducă, spre exemplu, experiența dinozaurilor în clasă, la fel ca pentru Jurassic Park de la Studiourile Universal din Florida.

Cu alte cuvinte, aceasta este una din cele mai bune căi prin care un cadru didactic poate să captiveze și să motiveze clasa. Folosind unelte și aplicații special concepute pentru conținut AR sau VR, chiar fără cunoștințe de programare, dezvoltarea unei lumi fascinante în clasă devine floare la ureche.

Tehnologia realității augmentate se extinde și în lumea reală adăugând elemente de informație digitală peste ceea ce putem vedea cu ochiul liber, îmbunătățind mediul înconjurător adăugând sunet, video și grafică.

Pe de altă parte, realitatea virtuală poate crea un mediu complet diferit, o lume artificială care o înlocuiește pe cea reală și în care ne putem imersa complet la fel ca avatarele personajelor din filmul Ready Player One.

Când termenul de realitate augmentată a fost inventat în anul 1990, tehnologia a fost folosită în domeniul militar și al televiziunii. De atunci, aceasta a avansat semnificativ și am ajuns să vedem aplicații AR în fiecare industrie, inclusiv educația.

În educație, aplicațiile pentru realitatea augmentată oferă noi metode de învățare, formând o legătură între lumea reală și cea digitală. Cercetătorii au raportat impactul pozitiv al învățării cu AR spre deosebire de cel clasic:

  • -o înțelegere mai bună a materiei
  • -învățarea structurii tridimensionale și a funcției acesteia
  • -învățarea asocierii limbajului
  • -învățarea pe termen mai lung
  • -performanță fizică îmbunătățită
  • -colaborare îmbunătățită
  • -motivație crescută din partea elevilor

 

Cercetătorii au raportat deasemenea și impacte negative ale acestui tip de predare, toate fiind ușor de evitat:

  • -atenție limitată asupra unui singur lucru
  • -dificultăți de utilizare
  • -integrare ineficientă în clasă
  • -diferențe de învățare între elevi

 

Jamie Donally este o fostă profesoară de matematică și coordonatoare de tehnologie la nivel de district care a devenit un consultant independent în educație. Ea crede ca utilizarea AR/VR/MR în clasă nu este numai pentru divertisment ci și pentru a îmbunătăți lecțiile și pentru a amplifica experiențele studenților prin excursii virtuale imersive.

În cartea ei, Learning Transported, aceasta explorează teama și obstacolele integrării acestor tipuri de tehnologii în clasă și încurajează cadrele didactice să le implementeze.

De asemenea, poartă discuții zilnice pe Twitter despre această integrare în educație, unde cadrele didactice pot pune întrebări, lua parte la discuție, și de asemenea pot primi sfaturi sau idei pentru strategii de implementare a realității augmentate în lecții.

Uneltele pentru AR permit studenților doar să interacționeze cu tehnologia, dar le oferă și posibilitatea de a își crea propriul conținut.

Acest lucru este foarte important pentru a promova abilități ale secolului 21 cum ar fi creativitatea, capacitatea de a găsi soluții, de a gîndi critic, analiza, codarea și testarea iterativă.

EBSCO, un pionier în industria serviciilor de bibliotecă a compilat o listă de zece unelte (https://www.ebsco.com/blog/article/top-10-augmented-reality-tools-for-the-classroom) pentru realitatea augmentată care pot îmbunătăți și personaliza metoda deînvățare pentru elevii de la gradiniță până la clasa a 12-a. Două elemente din acea listă sunt suportate de mai multe platforme și reprezintă un punct de intrare potrivit pentru toate vârstele:

  • CoSpaces Edu: o unealtă de design care permite elevilor cu cunoștințe de programare să creeze lumi virtuale 3D. De asemenea ei pot crea și reprezentări vizuale ale datelor și spune povești prin expoziții și tururi. Cu aceasta, cadrele didactice pot forma o clasă și posta teme, iar imaginile si pozele de 360 grade pot fi uploadate.
  • MERGE Cube: aceasta este o unealtă mobilă AR pentru mai multe platforme care este ca și când ai ține în mână o hologramă. În funcție de aplicațiile MERGE downloadate, poate deveni mai multe lucruri. Cu MERGE Cube, cadrele didactice pot crea lecții despre STEM și activități legate de istorie sau știință, iar studenții pot dezvolta aplicații văzându-și creațiile cum prind viață în AR. Este posibil să fie folosit Google Sky Map pentru a oferi o viziune a planetelor și stelelor în palma utilizatorilor.

Sunt multe unelte în lista respectivă pentru fiecare tip de clasă și materie. Folosiți-vă imaginația si plănuiți următoarea lecție pentru ca în AR predatul și învățatul sunt întotdeauna distractive.

Adauga un comentariu