Microsoft caută să îmbunătățească VR pentru cei cu probleme de vedere

Cercetătorii de la Microsoft au creat o unealtă care ar putea face realitatea virtuală mai accesibilă celor cu probleme de vedere.

SeeingVR este dezvoltată pentru a rezolva neajunsurile care îi afectează pe cei cu viziune scăzută sau probleme de viziune care nu pot fi corectate cu ochelari.

După cum au raportat cei de la Endgadget, cercetătorii Microsoft au făcut echipă cu Cornell Tech și cu Universitatea Cornell pentru a dezvolta SeeingVR, un pachet pentru proiectele dezvoltate în Unity. SeeingVR conține 14 unelte diferite care adresează o multitudine de probleme vizuale.

Uneltele exclusiv vizuale includ o fereastră de mărire, mărire bifocală, îmbunătățiri de contrast și luminozitate, imbunătățire pentru margini, un plan suprapus care îți permite să vezi un contur în miniatură a câmpului vizual periferic, text care poate fi modificat (culoare, grosime, mărime), o unealtă de măsurare a adâncimii, un ghid pentru o orientare mai bună a utilizatorului, o unealtă de schimbare a culorilor întregului mediu virtual, o unealtă pentru a scoate în evidență obiectele și altele.

Echipa a inclus și îmbunătățiri audio cum ar fi text-to-speech, descrieri audio ale obiectelor și descrieri ale obiectelor făcute de oameni sau de AI luate din aplicații mobile existente ca VizWiz și Seeing AI.

Documentul de cercetare menționează că: „Utilizatorii pot selecta, ajusta și combina diferite unelte în funcție de preferințele lor. Nouă din uneltele noastre pot modifica o aplicație VR printr-un plugin fără a fi nevoie de efort din partea dezvoltatorilor. Celelalte au nevoie de instrucțiuni simple de la aceștia, folosind un set Unity creat de noi care permite integrarea uneltelor de suport vizual în timpul dezvoltării”.

Pachetul a fost testat pe 11 voluntari cu probleme de vedere. Echipa a ajuns astfel la concluzia că SeeingVR permite utilizatorilor să se bucure mai mult de VR și să ducă la îndeplinire sarcinile din acel mediu, mai repede și cu mai puține greșeli.

Descoperirile vor fi dezvăluite în luna Mai la Conferința ACM CHI din Glasgow, Scoția, despre Factorii Umani în Sistemele Computaționale.

Adauga un comentariu