Ce plănuiește Microsoft pentru VR?

După ce Sony și-a aruncat mânușa în ringul realității virtuale, toți și-au îndreptat ochii către Microsoft așteptând cu nerăbdare un anunț din partea lor care nu a mai venit. Anxietatea publicului nu a fost atenuată nici când șeful diviziei xbox, Phil Spencer, a spus despre Xbox One X că va fi perfect capabil de VR de înaltă fidelitate.

Suntem la sfârșitul acestei generații de console, Playstation 5 și următorul Xbox așteaptă să fie anunțate. Anul acesta la E3 (Electronic Entertainment Expo/Expoziția Divertismentului Electronic) Spencer a confirmat că s-a început dezvoltarea următoarei console Xbox, iar planurile celor de la Sony de a nu veni anul viitor la expoziție par să sugereze ceva major în umbre.

Este adevărat că Microsoft nu are nici o cască acum care să îi poarte numele, dar cele deja dezvoltate de Samsung și Dell își au baza într-un model de referință creat de ei care nu necesită senzori externi pentru a ține cont de mișcările făcute de utilizator. E un început bun, dar orice cască de VR Xbox este la ani de zile distanță. De asemenea, detaliile tehnice ale următorului Xbox vor juca un rol important în calitatea experienței VR. PSVR de la Sony are multe jocuri bune dezvoltate special pentru acel sistem, dar cele portate de pe PC au trebuit să reducă simțitor calitatea imaginii ca să poată rula adecvat pe PS4.

La E3 2018 Microsoft a anunțat achiziția dezvoltatorului Ninja Theory cunoscut pentru Hellblade: Senua’s Sacrifice, DMC: Devil May Cry și altele. La vremea aceea, dezvoltatorul avea pe piață un singur joc de realitate virtuală și anume un shooter numit Dexed, dar după achiziție, au portat jocul Hellblade pentru VR. De asemenea, într-un fel sau altul, lucrează la următorul joc pentru VR numit Star Wars: Vader Immortal. Totuși, cel mai important lucru adus de Ninja Theory la masa de lucru este tehnologia proprie de înregistrare a mișcărilor în timp real.

Recent, a fost anunțată și achiziția dezvoltatorului InXile Entertainment de către Microsoft. Studioul este cunoscut pentru jocuri ca Wasteland 2, Torment: Tides of Numenera și Bard’s Tale 4, jocuri a căror bază este povestea, dar la categoria realitate virtuală sunt cunoscuți pentru excelentul Mage’s Tale. De asemenea, ei lucrau la un joc open-world pentru VR care nu a fost anulat în urma achiziției.

343 Industries, dezvoltatorul seriei Halo a testat deja apele realității virtuale cu jocul Halo Recruit. Deși toate aceste companii sunt cunoscute pentru jocuri clasice dezvoltate special pentru console și pc, se află în poziții bune pentru a crea conținut exclusiv unei căști VR Xbox.

HTC, Oculus și Sony au trebuit să creeze de la zero un ecosistem pentru căștile lor de realitate virtuală, pe când în viitor, Microsoft se va putea bucura de nenumărați dezvoltatori înfometați de ideea de a își vedea jocurile pe cât mai multe platforme posibile și de asemenea va avea o librărie întreagă de jocuri deja șlefuite și în stare perfectă de funcționare.

Nu ne rămâne decât să așteptăm și să vedem ce planuri au cei de la Microsoft, dar viitorul pare promițător.

Adauga un comentariu